روان شناسی محیطی، مقاله 2022

Looking at buildings or trees? Association of human nature relatedness with eye movements in outdoor space

به ساختمان ها نگاه می کنید یا درختان؟ ارتباط طبیعت انسان با حرکات چشم در فضای باز

این مطالعه به بررسی چگونگی ارتباط با طبیعت (NR) با حرکات چشم انسان در فضای باز پرداخت. ما یک صحنه واقعیت مجازی 360 درجه ایجاد کردیم که شامل نیمی از محیط شهری از ساختمان‌ها و نیمی از فضای طبیعی درختان بود و حرکت چشم 112 شرکت‌کننده (مدت کل مدت بازدید و نسبت کل مدت زمان تثبیت) را در طول 1 دقیقه تماشا ثبت کردیم. مشخص شد که امتیاز NR افراد با حرکات چشم آنها در ناحیه مورد علاقه (AOIs)، یعنی نسبت طول مدت تثبیت کل در ساختمان ها (r (110)=-0.341، p<.001) همبستگی دارد. تجزیه و تحلیل بیشتر همبستگی بین سه خرده مقیاس مقیاس NR و داده های ردیابی چشم نشان داد که NR-Self به طور قابل توجهی با حرکات چشم مرتبط است، اما نه برای NR-Erception و NR-Experience. نتایج آزمون‌های t زوجی نشان داد که افراد با نمره NR پایین زمان بیشتری را به ساختمان‌ها نگاه می‌کنند تا درختان، در حالی که گروه NR بالا برعکس این کار را انجام می‌دهند. برای گروه NR متوسط، هیچ تفاوت مشخصی در حرکات چشم بین درختان و ساختمان‌ها مشاهده نشد. نتایج، تفاوت توجه بصری فردی را در ترکیبی از محیط های طبیعی و ساخته شده روشن می کند. یافته‌های ما همچنین اثربخشی مقیاس NR را با اندازه‌گیری‌های فیزیکی رفتار تعیین کرد.

لینک دانلود رایگان

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272494422000019

ارجاع APA

Bingjing, C., Chen, G., & Shuhua, L. I. (2022). Looking at buildings or trees? Association of human nature relatedness with eye movements in outdoor space. Journal of Environmental Psychology, 101756. doi:https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2022.101756

پ.ن: ساختار روان‌شناختی «ارتباط با طبیعت» به قدرت ارتباط با طبیعت که افراد احساس می‌کنند، می‌پردازد. ارتباط زیاد با طبیعت به طور کلی در این منظر یک چیز خوب تلقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید